You are not logged in.

Sagi.no Dreambox.no
Banner here ? Kristiansand Danseklubb

Dear visitor, welcome to Digsat Net. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

bj181

Trainee

• "bj181" started this thread

Date of registration: Nov 23rd 2004

• Send private message

1

Monday, January 21st 2008, 9:27am

Hvordan se Norsk TV i Thailand?

Hei.
Jeg har et lite problem, håper det er noen av dere ”kloke hoder” som kan svare meg. Jeg har kjøpt meg hus i Thailand, i dette huset har jeg bredband (internett). Og i huset hjemme i Norge har jeg også internett, samt en dreambox 7000 som er koblet opp på nettet hjemme i Norge. Er det noen her som har en anelse hvordan jeg kan se Norsk TV i thailand? Kanskje ved å benytte dreabox’en hjemme i Norge? Eller er det en annen måte å gjøre dette på. Det største savnet når jeg er i Thailand er at men ikke får sett Norsk TV. Jeg savner hotell Cæsar :D Jeg betaler fult abonnement både på viasat og canal digital, men syns ikke jeg får benyttet det nok siden jeg er i Thailand halve året.
Det må være en måte å ordne dette på?

Mvh
Bj181
Dreambox: DM7000S
TwinMOS 256MB Gemini 2.90
Maxtor 120GB 7200
:bluegrab:

Riff

Trainee

Date of registration: Mar 24th 2004

Occupation: Music

• Send private message

2

Monday, January 21st 2008, 11:03am

Hvis upload og download hastigheden er god nok burde du kunne bruge enigma Webinterfacet. I Internet Explorer skriver du ip adressen paa din Dreambox i Norge, derefter login plus password. Husk at downloade "VLC media player" paa din computer i Thailand. I din firewall i Norge skal du huske at tillade at du arbejder med din Dreambox udefra. Derefter burde det virke...

Bedste hilsner

Riff

xxcard

Digsat legends

Date of registration: Oct 14th 2003

Occupation: Traveler

• Send private message

3

Monday, January 21st 2008, 11:20am

Hi !
Jo, men da snakker vi om en uploadhastighet på over / rundt 10 Mb/s.
Det er det ikke mange som har i Norge.

Alternativt så kan du transcode det ned via en Pc der hjemme i Norge, for deretter å hente signalet i Thailand via en Pc der hjemme.
DB klarer ikke å transcode ned direkte, og da må du gå via en Pc.

:) xx

losten

Webmaster

Date of registration: Jan 27th 2004

• Send private message

4

Monday, January 21st 2008, 11:45am

Kan anbefale denne om du ønsker å drive med litt seriøs streaming.

http://www.slingmedia.com/

Har en slik selv og funker 100 %

Den justerer bitraten dynamisk alt etter hvor god linje du har.

Her i Skandinavia er det Viasat som selger den. Men du får kjøpt den for en drøy 1000 lapp fra England.

Jeg kjøpte min i London i høst hos Dixons £99.

Viasat tar 2500 og er jo litt i overkant :rolleyes:

http://viasat.no/cm/2.10/2.165/1.283?boxId=1.3409
Mvh losten

Hvis man ikke kan være et strålende eksempel,
kan man alltids være en knallgod advarsel
:)

BaZe

Beginner

Date of registration: Oct 16th 2006

• Send private message

5

Monday, January 21st 2008, 4:58pm

RE: Hvordan se Norsk TV i Thailand?

Quoted

Originally posted by bj181
Hei.
Jeg har et lite problem, håper det er noen av dere ”kloke hoder” som kan svare meg. Jeg har kjøpt meg hus i Thailand, i dette huset har jeg bredband (internett). Og i huset hjemme i Norge har jeg også internett, samt en dreambox 7000 som er koblet opp på nettet hjemme i Norge. Er det noen her som har en anelse hvordan jeg kan se Norsk TV i thailand? Kanskje ved å benytte dreabox’en hjemme i Norge? Eller er det en annen måte å gjøre dette på. Det største savnet når jeg er i Thailand er at men ikke får sett Norsk TV. Jeg savner hotell Cæsar :D Jeg betaler fult abonnement både på viasat og canal digital, men syns ikke jeg får benyttet det nok siden jeg er i Thailand halve året.
Det må være en måte å ordne dette på?

Mvh
Bj181

Hotel Cæsar får man jo på TV2 Sumo (webtv), der har du ihvertfal alle TV2 programmene... det kan være et alternativ??

bobi

Intermediate

Date of registration: Dec 7th 2003

• Send private message

6

Monday, January 21st 2008, 8:57pm

Skal i sommer til mitt hjemland og har egentlig tenkt litt på den der.

jeg har mobil kontor fra stejlenor som jeg har tenkt å bruke mens jeg er der nede.
skal ikke lyve nå, men tror at den har an hastighet på 1500 kb,s ned og en 400 opp
er ikke helt 100% sikkert.

da er mitt sprøsmal , kan jeg bruke den Slingboxen her hjeme i Norge til å streame til nette, slik at jeg kan see på de kortene jeg betaler for mens jeg er der nedde??

hvis noen har litt mere infor skriv det her Please

takk

bobi

Quoted

Originally posted by losten
Kan anbefale denne om du ønsker å drive med litt seriøs streaming.

http://www.slingmedia.com/

Har en slik selv og funker 100 %

Den justerer bitraten dynamisk alt etter hvor god linje du har.

Her i Skandinavia er det Viasat som selger den. Men du får kjøpt den for en drøy 1000 lapp fra England.

Jeg kjøpte min i London i høst hos Dixons £99.

Viasat tar 2500 og er jo litt i overkant :rolleyes:

http://viasat.no/cm/2.10/2.165/1.283?boxId=1.3409

losten

Webmaster

• Send private message

7

Monday, January 21st 2008, 10:14pm

Hvis du har tenkt å bruke mobilt kontor til opplasting (slingboks siden så blir det ikke veldig bra.

Fullskjerm (med fornuftig kvalitet) kan du nok glemme tror jeg.

Men husk TV 2 sender for de fleste nett (hvor de ikke har avtale i 600 KB ) og kan jo kjøres i full skjerm.

Har en heller skal internett linje her jeg er nå og fikk en bit rate på ca 400 KB.

Det tar seg ikke veldig bra ut i full skjerm men det går.

Det er støtte for fjernkortoll til DM 7000 (antar at 7020 brukker samme koder på fjerren og at den også vil funke) 7025 er jeg ikke sikker på.

Har koplet på en 500 boks og der måtte jeg laste ned xml filen til 7000 og da funket den også 100 %

PS. Teksting funker self også 100 % på TV 1K og c+ mm.
Mvh losten

paarak

Beginner

Date of registration: Nov 21st 2007

Occupation: Eget Firma

• Send private message

8

Tuesday, January 22nd 2008, 11:37pm

Sony LocationFree LF-PK1

Hei, jeg har i skrivende stund kjøpt meg Sony LocationFree LF-PK1

link til IT pro som har testen den

http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=1476

kan jo gi en liten tilbakemelding på hvordan den funker,

men planen min er å koble den til min DM7025s å PlayStation 3 min som er linken om mot en liten multimedia server på 2 terrabyte med film å musikk

er jo mulighet for å kople den ene ingange til et kamera så kan du jo se hvordan ting står til hjemme vist du er lang avgårde.

Mvh
paarak

This post has been edited 1 times, last edit by "paarak" (Oct 23rd 2010, 9:24pm)

manchester-united

Intermediate

Date of registration: Dec 6th 2004

• Send private message

9

Saturday, January 26th 2008, 8:50pm

Losten: ved du om slingplayer kan køre på 2 computere på samme tid eller virker det kun på 1 ad gangen ??

losten

Webmaster

• Send private message

10

Saturday, January 26th 2008, 11:07pm

Quoted

Originally posted by manchester-united
Losten: ved du om slingplayer kan køre på 2 computere på samme tid eller virker det kun på 1 ad gangen ??

Det vet jeg ikke, har ikke prøvd men vil anta at det kan bli problemer spesielt med tanke på tunerkontroll.
Mvh losten

bj181

Trainee

• "bj181" started this thread

Date of registration: Nov 23rd 2004

• Send private message

11

Tuesday, February 12th 2008, 9:51am

Det blir vel sikkeret en slingbox.
Har tengt litt på denne ( http://www.amazon.com/Sling-Media-Slingb…0/dp/B000IVDTSG ).

Noen som vet om det blir problemer å bruke denne hvis man kjøper den fra USA, tenker da på NTSC / PAL?

Noen som vet?

Mvh
bj181
Dreambox: DM7000S
TwinMOS 256MB Gemini 2.90
Maxtor 120GB 7200
:bluegrab:

This post has been edited 1 times, last edit by "bj181" (Feb 14th 2008, 7:26pm)

manchester-united

Intermediate

Date of registration: Dec 6th 2004

• Send private message

12

Sunday, March 16th 2008, 8:55pm

Quoted

Det er støtte for fjernkortoll til DM 7000 (antar at 7020 brukker samme koder på fjerren og at den også vil funke) 7025 er jeg ikke sikker på.

Jeg troede, at der blev vist en kopi af Dreamboxens remote, men det understøttes vist først fra version 2.0 i Slingplayer.

Er dette korrekt ?? (Er det ihvertfald korrekt, at Dreamboxens remote ikke vises, men derimod en default remote ??)

praun

Beginner

Date of registration: Sep 12th 2004

• Send private message

13

Thursday, September 18th 2008, 5:23pm

Quoted

Originally posted by manchester-united

Quoted

Jeg troede, at der blev vist en kopi af Dreamboxens remote, men det understøttes vist først fra version 2.0 i Slingplayer.

Er dette korrekt ?? (Er det ihvertfald korrekt, at Dreamboxens remote ikke vises, men derimod en default remote ??)

Det kunne jeg også godt tænke mig at høre et svar på...?

@manchester-united

Har du købt en?
hvis ja er du tilfreds med den?

Kan du fortælle mig hvor du fandt den liste over kompatible enheder som du viste et billede af?
eller måske et link?

riomar

Beginner

Date of registration: Jan 28th 2004

• Send private message

14

Friday, October 10th 2008, 6:04pm

Når Slingboksen blir koblet opp hvor stor båndbredde krever den fra linjen din (altså upload)

losten

Webmaster

• Send private message

15

Friday, October 10th 2008, 6:33pm

Den krever ikke noe bestemt båndbredde men jo bedre upload du har jo bedre kvalitet får du på streamen.

Har du 1 MB upload så får du brukbar kvalitet. TV2 opererer jo stort sett med 600KB i streamen sin.
Mvh losten

praun

Beginner

Date of registration: Sep 12th 2004

• Send private message

16

Thursday, November 6th 2008, 11:56pm

Jeg har købt en slingbox over ebay i england. Jeg betalte 660 DKK incl. forsendelse til Danmark. den var brugt, men det er stadig pisse billigt i forhold til hvad den koster i Danmark.

Modellen jeg købte er en "classic" og jeg kan kun sige at den er FULDSTÆNDIG FANTASTISK!! Det må være det bedste elektronik køb jeg nogensinde har gjort, lige efter min dreambox selvfølgelig :wink: :mrgreen:

Jeg har tilsluttet den til min elskede dreambox, og det spiller bare! Jeg havde høje forventninger til slingboxen og var lidt bange for at blive skuffet. Men jeg er KUN blevet positivt overrasket, kvaliteten og brugervenligheden på dette produkt er i top!.

Jeg har en ASUS P750 windows mobile smartphone, og med slingplayer mobile har jeg nu min dreambox med over alt!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

På pc versionen af slingplayer softwaren får man en kopi af dreambox fjernbetjeningen(præcis som via web interfacet på dreamboxen)det virker rigtigt godt.

På mobil versionen har man en standard remote med de mest normale knapper. Man kan dog vælge at tilføje custom knapper i alt 14 styk jeg har bla. valgt rød/grøn/gul/blå som så fungerer præcis som på den rigtige remote.

Et ekstra plus er at d-pad'en eller joysticket på min mobil, fungerer direkte som retningstasterne på dreamboxen og jeg kan også bruge nummer tasterne til skifte kanal.

kvaliteten over 3G er rigtig god. med kun én "pind" forbindelse er billed kvaliteten stadig forygende!

Mobil versionen af slingplayer, koster dog 200 kr. ekstra. Men jeg fandt dog en "alternativ" løsning :mrgreen: ....... hvis nogen er interesserede i den så sig til.

Jeg håber at dette kan kaste lidt lys over hvad en slingbox er og hvad den kan bruges til.

Jotne

Blokkert igjen

• "Jotne" has been banned

Date of registration: Oct 25th 2006

• Send private message

17

Friday, November 7th 2008, 8:18am

Kan flere se på samme box?
Regner med at du trenger mer båndbredde ut.

xoxo

Intermediate

Date of registration: Dec 10th 2003

• Send private message

18

Sunday, November 9th 2008, 12:08am

nei , kun en kan se på boksen om gangen...

Trenger ikke allverdens båndbredde ut heller for å få brukbart bilde. Streamen tilpasser seg automatisk til tilgjengelig båndbredde.

Jeg har brukt denne i snart 3 år og det er genialt og funker bare.

Rate this thread