You are not logged in.

Sagi.no Dreambox.no
Banner here ? Kristiansand Danseklubb

Forum regler er oppdatert, les dem her. Forum rules are updated, read here Kortversjon: Digsat gir ikke support til kopi tunere, Maks bildestørrelse i forum er 800X600

Knut2010

Beginner

• "Knut2010" started this thread

Date of registration: 22. Jan 2010

• Send private message

1

Monday, February 1st 2010, 22:38

Prøver å installere Pp 1.3 DM8000 på ny DM8000 Box

Kjøpte akkurat en helt ny DM8000 og prøvde og installere Pp 1.3 DM8000 Image. Det gikk dårlig ?

Fikk flashet image inn i boksen (Har bootloader 71 eller deromkring), men under oppstart stoppet alt(Ingenting skjer) når scrollbaren i displayet i fronten på DB'en viste ca.20%.

Dette hendte gjentatte ganger. Ga opp og installerte med suksess Gemini8000 imaget istedet.

Har dette noe med at Pp1.3 image venter på respons fra HDD, DVD eller noe annet jeg ikke har installert ennå ? Har foreløbig bare hyllevaren.

Er det noe annet som må til ?

Hilsen en Nybegynner

PurpleHaze

Super Moderator

Date of registration: 17. Nov 2005

• Send private message

2

Monday, February 1st 2010, 22:41

Du må ha en nyere bootloader for at PP-1.3 skal gå inn.
Legg inn siste original-image fra DMM (https://www.dream-multimedia-tv.de/en/downloads#DM8000) eller oppgrader bootloader manuelt med ipk-fil (http://dreamboxupdate.com/opendreambox/1…00/feed-rel_27/) først så skal PP gå inn. :)
"Purple haze all in my eyes - don't know if it's day or night - ..."

Knut2010

Beginner

• Send private message

3

Monday, February 1st 2010, 22:45

Flott ! Takk, Regner med at det da går greit.

4

Wednesday, February 3rd 2010, 21:31

PP vil ikke...

Nå har jeg nøyaktig samme problem som beskrevet ovenfor, og nå har jeg prøvd løsningen som beskrevet også. Etter Flashing så stopper boksen helt når det kommer "Dream multimedia" og en sånn linje som skal fylles.. totalt stopp. Bilde forsvinner også fra tv.

Noe mer "lurt" jeg kan prøve???

PurpleHaze

Super Moderator

• Send private message

5

Wednesday, February 3rd 2010, 22:32

Har du flashet med originalt DMM image? Er det når du skal boote opp etter dette at den stopper opp?
Skjønner ikke helt det med "linje som skal fylles ut"...

6

Thursday, February 4th 2010, 5:27

Har du flashet med originalt DMM image? Er det når du skal boote opp etter dette at den stopper opp?
Skjønner ikke helt det med "linje som skal fylles ut"...
Har flashet med orginalt først, også flashet med PP. Når den skal boote opp så stopper den. og da står det "Dream Multimedia" og et felt som fylles mot høyre etterhvert som den booter opp.... den stopper når denne linjen har fylt ca 10% og da forsvinner bilde fra skjermen også.

PurpleHaze

Super Moderator

• Send private message

7

Thursday, February 4th 2010, 8:54

OK, så du har fått flashet PP-1.3 100% ferdig i web-brower, trykket på "Reboot", og så oppstår det problemer under booting?
Hvis du har noen USB-stick, CF, disker el.l koblet til kan du prøve å koble fra disse før du booter. Du kan også prøve å laste inn PP-1.3 på nytt.

8

Thursday, February 4th 2010, 17:40

OK, så du har fått flashet PP-1.3 100% ferdig i web-brower, trykket på "Reboot", og så oppstår det problemer under booting?
Hvis du har noen USB-stick, CF, disker el.l koblet til kan du prøve å koble fra disse før du booter. Du kan også prøve å laste inn PP-1.3 på nytt.

Helt riktig. Har prøvd dette nå flere ganger. Har ingenting i boksen. Rett ut av esken. Synes dette er merklig, siden newnigma funker 100%

9

Thursday, February 4th 2010, 19:33

Helt riktig. Har prøvd dette nå flere ganger. Har ingenting i boksen. Rett ut av esken. Synes dette er merklig, siden newnigma funker 100%

Det ser ut for meg som at boksen henger når den skal starte "initializing defaults" Har nå testa ut Gemini og newnigma og disse funker helt fint, men PP låser seg i boot. Veldig irriterende.

PurpleHaze

Super Moderator

• Send private message

10

Thursday, February 4th 2010, 20:38

Har dessverre ikke DM8000 selv så da kan du kanskje få tips fra noen som har erfaring med denne boksen...

PurpleHaze

Super Moderator

• Send private message

11

Thursday, February 4th 2010, 21:13

Kom på en ting til her... Kan det være at den nfi-filen du har lastet ned er korrupt på noe vis? Jeg vil tro det bør merkes tidligere men du kan jo prøve å laste ned imaget fra web en gang til.

12

Thursday, February 4th 2010, 21:18

Kom på en ting til her... Kan det være at den nfi-filen du har lastet ned er korrupt på noe vis? Jeg vil tro det bør merkes tidligere men du kan jo prøve å laste ned imaget fra web en gang til.
Tenkte på det jeg og, og prøvde å laste ned på nytt fra download seksjonen her.... samme feil..

13

Friday, February 5th 2010, 12:35

Det kan være at boksen har fått en nyere utgave av secondstage loader enn det som pp 1.3 støtter. Jeg ville forsøkt meg med et annet nyere image i flash først. Sjekk at det booter og så eventuelt bruke PP 1.3. via multiboot.
-a

PurpleHaze

Super Moderator

• Send private message

14

Friday, February 5th 2010, 14:48

Jeg mener bestemt jeg har gått fra et image med nyeste bootloader (PP beta) til PP-1.3, men det er på en DM800. Mulig DM8000 er forskjellig her.

Det er flere som klager på problemer med flashing med PP-1.3 til DM8000. Kan det være at filen som ligger på download'en er korrupt? Har noen klart å laste inn denne OK i flash?

Knut2010

Beginner

• Send private message

15

Monday, February 8th 2010, 22:38

Har fortsatt nøyaktig samme problem som "Dream7025" ?

tunhj1

PP-Team

Date of registration: 30. Sep 2004

• Send private message

16

Monday, February 8th 2010, 22:52

Jeg mener bestemt jeg har gått fra et image med nyeste bootloader (PP beta) til PP-1.3, men det er på en DM800. Mulig DM8000 er forskjellig her.

Det er flere som klager på problemer med flashing med PP-1.3 til DM8000. Kan det være at filen som ligger på download'en er korrupt? Har noen klart å laste inn denne OK i flash?

Nei jeg har installert PP8000 beta i flash, og så installert PP.1.3 i flash etterpå uten noe problemer (lastet ned PP-1.3 i går og testet på boxsen;)
Have Fun And Dream On

Knowledge Base

Member of

Sponset av Dreambox.no

Jeg ikke forstå, spør min onkel :D

ked

Beginner

Date of registration: 1. Oct 2004

Occupation: it-technican

• Send private message

17

Tuesday, February 9th 2010, 2:12

Hej
Kan det være at filen som ligger på download'en er korrupt? Har noen klart å laste inn denne OK i flash?
Nei jeg har installert PP8000 beta i flash, og så installert PP.1.3 i flash etterpå uten noe problemer (lastet ned PP-1.3 i går og testet på boxsen
Jeg har også forsøgt mig med PP-1.3 for DM8000, hentet her, uden at opleve problemer med hverken flash eller kørsel.
Så det er ikke filen som ligger her, der er problemet.

/KED