You are not logged in.

Sagi.no Dreambox.no
Banner here ? Kristiansand Danseklubb

Forum regler er oppdatert, les dem her. Forum rules are updated, read here Kortversjon: Digsat gir ikke support til kopi tunere, Maks bildestørrelse i forum er 800X600

ked

Beginner

• "ked" started this thread

Date of registration: 1. Oct 2004

Occupation: it-technican

• Send private message

1

Sunday, February 7th 2010, 15:11

DM8000 ingen lyd på DR HD

Hej

Har købt en DM800-C og en DM8000 + 2*DVB-T Tunere.

Kan nogen sige hvorfor jeg ingen lyd får fra DR HD på 8000'eren (DVB-T)? :cursing:
Jeg har prøvet både Optisk, Coax og alm. phono tilslutning, i setup med AC3 default + Downmix til/fra, uden held.
Jeg har prøvet med Original DM, Oozoon CVS, Nabilo Blackhole og nu NewEnigma2, uden held.

Lidt søgning rundt omkring peger i retning af manglende support for noget HE-AAC, men da Lyden ikke fejler noget på DM800, med både DVB-C og DVB-T, vil det undre mig hvis det er dette som er problemet.

Jeg har kun kunne konstatere problemet på DR HD, alle andre FTA DVB-T kanaler fungerer helt som de skal.

Hjælp, hvad gør jeg? ;frown2

dbnissen

Intermediate

Date of registration: 16. Nov 2004

• Send private message

2

Sunday, February 7th 2010, 15:23

Feilpost. sorry
mvh dbnissen

DB7000 m/stab logo, DB800 og DB500si, PP inside.
USB, Org. CD og VIA.
Raven 4 hoders, Trådløst nettverk

ked

Beginner

• Send private message

3

Sunday, February 7th 2010, 23:32

Feilpost. sorry
Bare ok, det sker jo. :)

Jeg har fundet ud af at når jeg streamer til VLC på PC er lyden med, så det må være hardware i DM8000 der har et problem eller ?

MrForce

Intermediate

Date of registration: 4. Dec 2003

• Send private message

4

Monday, February 8th 2010, 20:39

Hej ked

Jeg oplevede samme problem lige da DR HD startede med at sende, men jeg har ingen problemer nu (Anvender seneste Gemini 4.60) !

Ved ikke om du har prøvet følgende:

- Når du ser DR HD, trykker du på GUL KNAP (Audio menu fremkommer !)

- Slå AC3 Nedmix TIL (V.h.a. rød knap)

Sådan fungere det hos mig.......

En pussig detalje var at da jeg havde lyd problemer på DR HD, så var lyden ok på Harddisk optagelser fra DR HD :whistling:

M.v.h.

MrForce :mrgreen:

ked

Beginner

• Send private message

5

Monday, February 8th 2010, 21:42

Ved ikke om du har prøvet følgende:

- Når du ser DR HD, trykker du på GUL KNAP (Audio menu fremkommer !)

- Slå AC3 Nedmix TIL (V.h.a. rød knap)
Tak for foreslaget. :)

Nu har jeg, med den forskel at gul knap (også Gemini 4.6) giver en 'timeshift fejl' da jeg ikke har mountet harddisken pt., så jeg brugte AudioKnappen og det gjorde ingen forskel, Lyd er lige nu tilsluttet via Digital Coax.

Egentlig har jeg nok prøvet dette før, da jeg som skrevet, har forsøgt med diverse lyd settings via AV menuen. Nu er det så også prøvet at skifte direkte mens kanalen kører.
Ligeledes er det forsøgt med begge mulige lydspor samt kun at vælge hhv. Venstre eller Højre kanal, ikke et pip kommer der fra boksen. :sad:

Som du skriver, har jeg også konstateret at lyden er med på optagelser, ligeså på stream direkte fra boks til PC.

Andre har også problemet, jeg har fået en PM som kort og godt lyder:

Quoted

Hej

Jeg ser samme problem her også.

Har du haft mulighed for at teste andre af Boxers kanaler?

Jeg har nemlig kun Canaldigital kort her
og svaret er nej, jeg har pt. kun adgang til FTA kanaler. Jeg kender ikke engang til nogen som jeg kunne prøve at låne et kort af.

Jeg tror det er et DM8000 problem, da jeg før jeg tog 8000'eren i brug, havde jeg det ene DVB-T kort i 800'eren for at prøve det af. Der var ingen problemer, ligeså har 800'eren ingen problemer nu, med DVB-C på YouSee kabel.

Tilbage står nu at prøve:

1) Fjerne det ene DV-T kort fra DM8000 for at sikre at det ikke er noget kludder, grundet dobbelt tuner.
2) Smide DVB-C Tuner fra DM800 i 8000'eren og se hvordan det så opfører sig.

Det er ikke helt klart for mig hvilke kanaler som er MPeg2 og hvilke der er MPeg4 (H264), vil formode at de nye kanaler pr.1/11 er MPeg4, da disse ikke kunne modtages af min 7025'er. Ligeledes går jeg ud fra at det kun er DR HD, blandt de kanaler jeg kan se, som er HD eller hvad man nu skal kalde 720p for. :mrgreen:
Da jeg kun kan konstatere problemet på DR HD, regner jeg lige nu med at DM8000 har et problem med lyd på HD kanaler?

Alle bud på en løsning eller forsøg på at spore mig ind på det konkrete problem er velkomne.

/KED

MrForce

Intermediate

• Send private message

6

Monday, February 8th 2010, 22:40

Hej ked

Jeg har lige efter at DR HD gik i luften, kommunikeret en del med udviklerne hos Dream Multimedia direkte og sendt nogle log filer fra min DM8000 til dem mens jeg så DR HD - De lovede at kigge på problemet, jeg har dog intet hørt fra dem og har ikke været så opsøgende, da jeg jo ikke selv har problemet mere :rolleyes:

Spørgsmålet er om det vil være en ide at du starter på en 100% frisk med at installere Gemini 4.60 på din boks og laver en ny kanal søgning - Ved det tager noget tid. men det undre mig at min boks fungere, når din ikke gør med samme image installeret ?(

Håber du får løst problemet :cheers:

M.v.h.

ked

Beginner

• Send private message

7

Tuesday, February 9th 2010, 2:02

Spørgsmålet er om det vil være en ide at du starter på en 100% frisk med at installere Gemini 4.60 på din boks og laver en ny kanal søgning - Ved det tager noget tid.
En drøm tager den tid en drøm vil tage - haha - Jeg er startet forfra, en del gange nu, har kæmpet med den siden fredag eftermiddag ... :urk:

Nu har jeg prøvet lidt tuner skift og kan konstatere at heller ikke, med kun en DVB-T tuner, får jeg lyd. Har prøvet begge DVB-T tunere i begge slots enkeltvis.
I 800'eren virker begge, selvom der lige går 3 sek. før lyden kommer når jeg slår over på DR HD.

Med DVB-C tuneren er der ingen problemer, her modtages lydsporene som hhv. AC3 og PCM og spiller fint, både med downmix til og fra.
Problemet er at jeg ingen kabeltv har, hvor jeg skal bruge 8000'eren og nogen vil nok få ondt i r.... hvis jeg trækker 100km kabel gennem landet :mrgreen:

Med DVB-T ses begge lydspor som "AAC-HE (Danish)" og der kommer fortsat ingen lyd ud af nogen udgange på boksen, uanset hvad jeg prøver af forskellige muligheder.
F.eks. DR Ramasjang og DR Update sender også lyden som AAC-HC, her er absolut ingen problemer.

Det eneste jeg kan komme i tanke om, hvis ikke det skulle være en konstruktionsfejl ved boksen, er hvis signalet ikke skulle være godt nok.
På den anden side, samme signal virker fint på 800'eren og jeg har nu kæmpet med det på to lokationer.
Jeg vil også mene at der burde komme en eller anden form for knas, støj eller hakken, selv ved et dårligt signal og billedet står jo godt nok.
Håber du får løst problemet :cheers:
Takker, det gør jeg også, det er jo drømme boksen over dem alle bortset fra dette irreterende problem. :thumbs:

/KED

ked

Beginner

• Send private message

8

Tuesday, February 9th 2010, 23:52

Til andre som måtte have dette problem har jeg fundet denne omgåelse:

Tryk på pause (Gul Knap), Tryk på play (Grøn knap) - Så spiller DR HD med lyd. :rolleyes:

Det kræver selvfølgelig at boksen har adgang til at optage. Det virker, omend ikke ret længe ad gangen, på en USB-stick. :O

MrForce

Intermediate

• Send private message

9

Sunday, February 14th 2010, 17:05

Hejsa :)

Så er den sgu også gal med min DR HD lyd via DVB-T igen.... ;(

Nu har det ellers fungeret et par måneder - men lige nu (Søndag kl. ca. 17.00) hvor de sender noget fra vinter OL, der er der ingen lyd :S

Pænt irriterende......... :cursing:

M.v.h.

ked

Beginner

• Send private message

10

Sunday, February 14th 2010, 21:38

Jeg har i weekenden fundet endnu en omgåelse af problemet ...

Gå i Setup / System / A/V Settings /
Gå ned til General PCM Delay og prøv at ændre til 50 eller 75.

Det virkede på min :)

Nu har jeg bare på fornemmelsen at lyd og billede ikke er i synk. :cursing: måske bare indbildning, men det ville være godt at få problemet lokaliseret og fixet fremfor omgået på forskellig vis.

Edit: Man skal lige skifte kanal og tilbage efter ændringen er lavet.

MrForce

Intermediate

• Send private message

11

Sunday, February 14th 2010, 21:48

Hej ked

Det fungere sgu - godt fundet :)

Tak for hjælpen......

M.v.h.

Rate this thread