Ved ikke om du har prøvet følgende:
- Når du ser DR HD, trykker du på GUL KNAP (Audio menu fremkommer !)
- Slå AC3 Nedmix TIL (V.h.a. rød knap)
Tak for foreslaget.
Nu har jeg, med den forskel at gul knap (også Gemini 4.6) giver en 'timeshift fejl' da jeg ikke har mountet harddisken pt., så jeg brugte AudioKnappen og det gjorde ingen forskel, Lyd er lige nu tilsluttet via Digital Coax.
Egentlig har jeg nok prøvet dette før, da jeg som skrevet, har forsøgt med diverse lyd settings via AV menuen. Nu er det så også prøvet at skifte direkte mens kanalen kører.
Ligeledes er det forsøgt med begge mulige lydspor samt kun at vælge hhv. Venstre eller Højre kanal, ikke et pip kommer der fra boksen. :sad:
Som du skriver, har jeg også konstateret at lyden er med på optagelser, ligeså på stream direkte fra boks til PC.
Andre har også problemet, jeg har fået en PM som kort og godt lyder:
Hej
Jeg ser samme problem her også.
Har du haft mulighed for at teste andre af Boxers kanaler?
Jeg har nemlig kun Canaldigital kort her
og svaret er nej, jeg har pt. kun adgang til FTA kanaler. Jeg kender ikke engang til nogen som jeg kunne prøve at låne et kort af.
Jeg tror det er et DM8000 problem, da jeg før jeg tog 8000'eren i brug, havde jeg det ene DVB-T kort i 800'eren for at prøve det af. Der var ingen problemer, ligeså har 800'eren ingen problemer nu, med DVB-C på YouSee kabel.
Tilbage står nu at prøve:
1) Fjerne det ene DV-T kort fra DM8000 for at sikre at det ikke er noget kludder, grundet dobbelt tuner.
2) Smide DVB-C Tuner fra DM800 i 8000'eren og se hvordan det så opfører sig.
Det er ikke helt klart for mig hvilke kanaler som er MPeg2 og hvilke der er MPeg4 (H264), vil formode at de nye kanaler pr.1/11 er MPeg4, da disse ikke kunne modtages af min 7025'er. Ligeledes går jeg ud fra at det kun er DR HD, blandt de kanaler jeg kan se, som er HD eller hvad man nu skal kalde 720p for.
Da jeg kun kan konstatere problemet på DR HD, regner jeg lige nu med at DM8000 har et problem med lyd på HD kanaler?
Alle bud på en løsning eller forsøg på at spore mig ind på det konkrete problem er velkomne.
/KED