You are not logged in.

Sagi.no Dreambox.no
Banner here ? Kristiansand Danseklubb

Forum regler er oppdatert, les dem her. Forum rules are updated, read here Kortversjon: Digsat gir ikke support til kopi tunere, Maks bildestørrelse i forum er 800X600

rocky12

Beginner

• "rocky12" started this thread

Date of registration: 3. Nov 2004

• Send private message

1

Saturday, July 31st 2010, 19:11

Streame fra pc

Jeg ønsker å sette opp min dm 8000 til å kunne hente film, bilder og musikk fra en windows server jeg har i huset. Er der noen der ute som har en guide for dette eller som kan forklare dette på en måte som er forståelig for hvermansen? Har prøvd og legge inn adresse og sti til hd på server i VLC uten at dette virker. Dm står bare og venter og venter i lang tid uten at det er mulig å betjene den (ca 5 min) :)
DM 7025s, DM 800S HD, DM8000S HD Peter pan :cheers:

agooner

Beginner

Date of registration: 14. Jun 2010

• Send private message

2

Saturday, July 31st 2010, 20:58

jeg har samme problem ved bruk av VLC. Får denne beskjeden når jeg klikker på file og spille av:
File reading failed:
VLC could not open the file "C:\fakepath\Aflax.Net.flv".
Your input can't be opened:
VLC is unable to open the MRL 'file:///C:/fakepath/Aflax.Net.flv'. Check the log for details.

Det har kanksje med hvor filen ligger eller sånt men jeg finner ikke ut av det.

diablovt

Trainee

Date of registration: 5. Sep 2007

Occupation: Onshore Offshore logistics

• Send private message

3

Sunday, August 1st 2010, 10:46

jeg har tre metoder å gjøre dette på.

1: den enkle
bruk usb - formatter i fat32(standard) og drag&drop

2: litt vanskeligere (vlc stream tool)
vi begynner med pc/laptop
start vlc-videoplayer
trykk media
trykk streaming...
trykk add...
velg en tilfeldig videofil og trykk åpne
nede i vinduet er det en liten boks med en prikk i trykk den og så velg stream i den nye boksen som åpnet seg.
trykk next
i rullgardin velg http og så add
skriv inn ip-adressa til dreamboxen
litt lengre ned er det en boks med skrujern/fastnøkkel i kryss (trykk den ja)
i det nye vinduet velger du mpeg-ts og så går du til neste boks videocodec velg mpeg 2 og så 8000kb/s - i audiocodec velger du selv hvilken bitrate. "256kb" feks
trykk save
trykk next
trykk stream
ikke glem denne!!! trykk view - add interface - web interface (denne finner du helt til høyre i hovedvindu (tingeling blafrer evig i vingene hvis du glemmer denne)

oppsett dreambox
blåknapp/plugins/pluginsmeny/vlc videoplayer
trykk grønnknapp (add server)
velg servernavn (server1 funker fint) pil ned - pil ned
sett inn ip-adressa til pc/laptop pil ned - pil ned (til bitrate)
sett bitrate til 8000 -- pil ned
trykk så pil til venstre/høyre til du finner videonorm som passer best. for å få HD må du har bitrate på 12000-15000 (vi valgte 8000-høyeste vlc støtter)
trykk ok
nå skal det funke

3: litt mer avansert (bedre kvalitet på bilde/lyd) så anbefaler denne framfor vlc)
pc/laptop oppsett
begynn med control panel og legg til en konto - kall denne for "dream" og passord "dream" du kan velge annet hvis du vil. (desto mer avansert jo mer å skrive med fjernkontrollen til dreamboxen)
opprett en katalog på pc helst på c:/ - kall denne noe enkelt som dbfiles - inne i den lager du to kataloger- "movies" og "music" eller annet hvis du vil.
høyreklikk katalogen "dbfiles" og velg deling eller del med(win7-del med bestemte personer) og så legger du til bruker dream (på tilgang så legger du til lese/skvive) eller bare lese om du vil.

dreambox oppsett
blåknapp/enhet/moduler/ legg til cifs
blåknapp/instillinger/automount
navn på monteringsmappen "dream" eller noe annet hvis du vil
filsystem "cifs"
bruk autent "ja"
brukernavn "dream" eller det du valgte selv
passord "dream" eller det du valgte selv
ip ip-adressa til pc/laptop
delt ressurs "dbfiles" eller det du valgte selv -denne er katalogen som du skal dele på pc/laptop
trykk grønn knapp
gå til pp-instillinger trykk gul knapp /movie dir
trykk bouquet opp knappen
trykk lagrings enheter til du finner autofs trykk ok- her skal du finne /dbfiles trykk pil ned til du merker den av- trykk så blå knapp "legg til favoritt" trykk grønn
exit helt ut
gå til pvr og movies trykk liste over lagringsenheter til du finner autofs - trykk ok inn til filene du har lagt i katalogen på pc/laptop
for å spille musikk så trykker du my music - og trykker deg fram til music mappen "eller det du kalte den"

dette skal nå også funke.

de to siste instillinger gjorde jeg mens jeg skrev dette og begge metoder funker hos meg nå.

bruker du win7 og du får tomme kataloger i pvr- så kan det hende du må legge til passord til hovedbrukeren- (det måtte jeg)

lykke til
DiabloVT

mrk

Beta tester

Date of registration: 11. Mar 2004

• Send private message

4

Sunday, August 1st 2010, 10:54

Jeg ønsker å sette opp min dm 8000 til å kunne hente film, bilder og musikk fra en windows server jeg har i huset. Er der noen der ute som har en guide for dette eller som kan forklare dette på en måte som er forståelig for hvermansen? Har prøvd og legge inn adresse og sti til hd på server i VLC uten at dette virker. Dm står bare og venter og venter i lang tid uten at det er mulig å betjene den (ca 5 min)

Først så deler du mappertil network hvor du har filmer du vil spille. Også anbefaler jeg å legge inn newniga2 3.0.1 deretter går du inn i MENY SETUP NETWORK og Browsenetwork. Der få du opp mapper du har delt i ditt network så du kan mounte i din dreambox. Lagre det også går du til Meny meidaplayer eller dvdplayer og velg film du vil spille.
DM 8000 - DM 7020 - DM 5620 T90 1w 5e 9e 13e 19e 28e + 75cm 24.5w

rocky12

Beginner

• Send private message

5

Sunday, August 1st 2010, 16:31

Tak til diablovt og mrk for gode svar. Skal prøve disse oppsettene senere i kveld

rocky12

Beginner

• Send private message

6

Monday, August 2nd 2010, 6:57

har nå gjort alt slik som du har beskrevet i alt.3 men får ikke movie directory til å starte på dreamboksen. (tingeling vil ikke fly). har prøvd og mounted flere ganger og får hver gang til svar at den var vellykket.
Finner også mappen dream i autofs når jeg bruker ftp klient mot dreamboksen men mappen er tom.
jeg brukte stasjon f: (heter media)på pc´n og kjører win 7. Vet ikke om dette har noe å si?

diablovt

Trainee

• Send private message

7

Monday, August 2nd 2010, 18:03

når du skal legge til movie dir så ikke trykk ok på mappen, bare merk den og trykk blåknapp

hvis du har lagt til mappe på pc/laptop så er det mappene inne i den som skal vises og ikke dream
DiabloVT

This post has been edited 1 times, last edit by "diablovt" (Aug 2nd 2010, 18:10)

rocky12

Beginner

• Send private message

8

Monday, August 2nd 2010, 18:54

Problemet er at jeg ikke kommer meg inn på movie directory ved bruk av gul knapp og får derfor ikke gjort det som du beskriver.
Jeg har nå resatt boksen til fabrikkinstilling men problemet vedvarer. Dette gjelder både Dm800 og DM 8000.
Da jeg skrev innlegget i morges så hadde jeg fått lagt til og kommet inn i movie dir men var deretter inne og slettet en av de mount som lå der på grunn av at jeg hadde skrevet feil.
etter dette kommer jeg ikke lenger inn i movie dir.

diablovt

Trainee

• Send private message

9

Monday, August 2nd 2010, 20:27

ikke slett den som var der fra før... det er til dvd spilleren. slett alle andre og lag en ny en. og så prøv å komme deg inn i movie dir igjen.

du kan prøve meny/oppsett/system/recording paths -- endre denne til hdd/movie

så kan du prøve og komme deg inn på movie dir i ppinstill..
DiabloVT

Rate this thread