Verify failed, hvor får du den feilmeldingen, på DB eller på PC?
Verify ...bad sectors kom på pc i web grensesnitt ved flash av PP over Gemeni (uten at jeg hadde bootet boksen, etter at jeg hadde lagt inn Gemeni). 99.9% sikker på at meldingen ble rapportert fra dreamboksen.
Har du prøvd å web flashe originalt img, hva skjer da?
Jeg prøvde å legge inn release-dm8000-3.1.0.nfi, da jeg ikke hadde backup av image som fulgte med boksen. Jeg trodde det lå på usb stikken som fulgte med, min feil. Ser av kommentarer lengre ned at jeg skal laste ned et annet image.
Når du sliter slik som du gjør nå ville jeg ha nappet ut hdd og cf kort til du får alt opp å stå. Så kan du heller trø inn dette etterpå.
Will do sir!
Smargo er en USB kortleser som kan brukes på enigma 2 boksene og er ikke relevant i forhold til det du holder på med nå, dvs glem det i denne omgang.
Takk for info
når du flasher en dreambox eller annet med et nytt img så må du boote opp boxen før du gjør noe annet. du må aldri flashe to img etter hverandre uten å boote opp boxen det gjelder også ved flashing av ny bootloader (secondstage)
Har jeg ... på draget? Ja, OMG. Jeg fikk raskt en ekkel følelse av at det var feilen når jeg så verify feilene. Antok at nytt image ble lagt til slutten av forrige og at flash prosessen nå prøvde å skrive over noe som i prinsippet helst skulle vært read only.
Takk for info om siste bootloader
Men er ikke dette en catch 22, jeg får ikke bootet nå, kan jeg da legge inn second-stage loader via dreamup? jeg tror svaret er ja, og jeg tror du mener at jeg ikke kan legge inn enigma2 image før jeg har bootet boksen med ny second stage? Beklager at jeg er litt pinglete, men jeg prøver å unngå feil, da jeg antar at jeg fremdeles kan gjøre ting verre. Er web flash eneste mulighet, eller kan jeg eller bør jeg bruke DreamUp?
tar/zip og resolve known filetypes - ja kjenner til det

Muligens det eneste jeg tror jeg behersker her.
Bruk DreamUP v1.3.3.9 og nullmodemkabel. Trykk på "Extras" og velg "recover bad sectors"
Takk for tips, advarselen som følger med, + at jeg har en hypotese av at dette kun var et symptom på flashingen prøvde å skrive til et reservert område, får meg til tenke at jeg bør prøve de øvrige tingene først, men takk for tipset.
Takk for info/link til orginal image - jøss de bygger et om dagen ser det ut til
Til alle takk for bistand
jeg vil gjøre følgende
1. Ta ut hdd og cf kort
2. Legge inn ny second stage når jeg er helt sikker på måten jeg skal gjøre det på
3. Legge inn orginal image
Tusen takk alle sammen, det er sent så dette får utstå, i morgen er jeg borte, så det skjer ikke noe fra min side før på fredag, men igjen tusen takk alle sammen.