You are not logged in.

Sagi.no Dreambox.no
Banner here ? Kristiansand Danseklubb

Dear visitor, welcome to Digsat Net. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Palleba

Intermediate

• "Palleba" started this thread

Date of registration: Sep 19th 2004

• Send private message

1

Tuesday, January 3rd 2012, 11:31pm

Problemer med min DM8000, WiFi og billed udfald.

Hej og Godt nyttår!

Jeg har fået problemer med min Dreambox DM8000.

Problemerne er opstået i den seneste tid, ved ikke nøjagtig hvornår, men de er blevet meget værre den seneste måned.

WLAN: Den har MEGET svært ved at connecte til mit trådløse netværk, idag vil den slet ikke på netværket. Der er masser af signal, og jeg har prøvet at slukke både router og boks uden at det har hjelpt på problemt, har også prøvet at genstarte netværket i boksen via menuen, men nej, det siger det samme. Den finder godt nok SSID, men kommer ikke videre derfra. Andre enheder connecter fint på netværket, så problemet er nok i Dreamboksen.

Billed udfald: Jeg tror det har sammenhæng mellem WLAN problemerne og disse udfald. Da disse frame dropouts er blevet meget mere regelmessige siden WLAN problemet startede, de kommer ikke ved bestemt interval, men kommer sporadiskt, og det er alt billedet der forsvinder, (kanalbilledet og menuerne). Og jeg bruger Scart-stik, ikke DVI.

Jeg bruger godtnok et gammelt image (Gemini 5,1), men dette har fungeret fint indtil for nyligt.

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt. Jeg gider ikke så godt skift image lige med det første.
Men hvis jeg skal, kan jeg så lave et backup af det image/instillinger jeg har på boksen for at lægge det tilbage hvis jeg gerne vil have det?

MVH
Palleba

This post has been edited 1 times, last edit by "Palleba" (Jan 4th 2012, 12:44pm)

Playa4Life

Moderator

Date of registration: Jan 15th 2008

• Send private message

2

Thursday, January 5th 2012, 12:45am

Flash på nytt, Gemini2 v5.10 er et av de første OE1.6 imagene som kom.
Det er utdatert!

Du vil få hurtigere DB med mer minne tilgjengelig, hvis du flasher med et av de nyeste imagene :)
Hvis du vil holde fast på Gemini: prøv iCVS og GP3 plugin.

Palleba

Intermediate

• Send private message

3

Sunday, February 12th 2012, 1:26am

Hej igen!

Så fik jeg lavet en backup af det image jeg har i min DM8000 med programmet "build-nfi-image.sh", og det var heldigt jeg fik lavet en backup, fordi jeg fik brug for den.

Jeg flashede først Secondstage 84, og så flashede jeg Newenigma 3.3.1 ind på boksen. Installationen gik fint og alt blev læst ind på nyt, men det trådløse netværk ville stadig ikke fungere, den kunne finde routeren men ville ikke logge på.

Men når jeg så skulle finde mit indehold på harddisken, ville den kun formatere harddisken, den ville ikke vise de optagelser der lå på disken, den ville heller ikke initilize (ved ikke hvordan det staves) disken.

Og da dette nye image (Newenigma) ikke ville vise mit harddisk indhold, røg det ud igen, og det GAMLE Gemini image blev lagt ind igen, og alt blev normalt igen. Og mærkeligt nok virkede det trådløse netværk også.

MVH
Palleba

PurpleHaze

Administrator

Date of registration: Nov 17th 2005

• Send private message

4

Sunday, February 12th 2012, 9:38am

Du må inn i menyen for å koble til HDD på siste Newnigma2. Det tar 5 sekunder og står vel også som en info-melding når du starter opp boksen etter flashing.
"Purple haze all in my eyes - don't know if it's day or night - ..."

Playa4Life

Moderator

Date of registration: Jan 15th 2008

• Send private message

5

Sunday, February 12th 2012, 10:36am

Problemer med Wifi er ofte relatert til enkrypteringen.
Hvilken kryptering har du på ditt trådløsnettverk?

Flere digsat medlemmer har skrevet at de ble nødt til å bruke valget "WPA eller WPA2" for å få det til å fungere.
De fikk ikke kontakt med nettverket når de valgte ren "WPA" eller "WPA2".

Palleba

Intermediate

• Send private message

6

Sunday, February 12th 2012, 1:54pm

### Sitat slettet av mod, sitat kan leses i sin helhet i posten over ###
Min router kører med en blanding af WPA og WPA2, så det skulle fungere.

Da selv det nyeste Newenigma image ikke kunne komme på netværket røg det ud igen, så jeg troede at det var et hardware problem.

Men nu vrker det, og det er det viktigste.

MVH
Palleba

Palleba

Intermediate

• Send private message

7

Sunday, February 12th 2012, 1:56pm

Du må inn i menyen for å koble til HDD på siste Newnigma2. Det tar 5 sekunder og står vel også som en info-melding når du starter opp boksen etter flashing.

Den ville ikke, den ville kun formatere, og det ville JEG ikke.
Men ja, det stod som det første når den startede op første gang.

MVH
Palleba

Rate this thread